fredag 28 januari 2011

dekalnostalgi

Jag har aldrig tiggt om klistermärken, aldrig någonsin.
Men det har ramlat in en del i mitt arkiv ändå. Jag sparade gärna såna små saker redan i barndomen.
Först jobbade mina bröder på macken, sedan gjorde jag detsamma.
Här är några jag hittade i dag när jag sorterade motortidningar och annat skräp jag inte kan skiljas från.
Cuba Cola finns ju än i dag. Piggar drycken fortfarande upp?

Såna här lappar fanns på många instrumentbrädor då.

nja, den hängde mest runt armbågen i mina kretsar...

information till de som tankade oljeblandat från pumpen.

Den här sågs på bensinmackarna inför ransoneringen.

Cool klibba, Mobil SHC från 1975.

gällde då, gäller nu.

lite starkare grogg på vintern skonade motorerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  Nya tider, gamla seder Jag hade ett betalt webhotell förut men med min lilla användning och det lilla fåtal som tittar in behöll jag domän...